مراقبت از حیوانات خانگی

نگهداری توله سگ ها قبل از 8 هفتگی چه مشکلاتی بدنبال دارد؟

در مورد پذیرش زودهنگام توله سگ ها اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. من توله سگ هایی را دیده ام که در سن 3 یا 4 هفتگی توسط برخی از صاحبان حیوانات خانگی به فرزندی گرفته شده اند. آیا این کار اشتباه است؟ آیا میتواند خطراتی برای توله بدنبال داشته باشد؟

برخی از دلایلی که دوستداران حیوانات خانگی برای این انتخاب بیان میکنند این است که می‌خواهند توله سگ از سنین پایین پیش خودشان باشد تا اطمینان حاصل کنند که توله سگ با آنها پیوند برقرار می‌کند. معمولاً چارچوب زمانی پذیرفته شده برای فرزندخواندگی کمتر از 2 ماهگی نیست، اما پرورش دهندگان به دلیل منافع مختلف ، پذیرش زودهنگام را پیشنهاد و ترویج می کنند – یکی از عمده دلایل این موضوع منافع مالی و مسئولیت پذیری کمتر برای پرورش دهنده میباشد.

آیا فرزندخواندگی زودهنگام ایده خوبی است یا بد؟ زمان ایده آل برای پذیرش توله سگ چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوال، برای راهنمایی به دامپزشکان مطرح مراجعه کردیم. در کتاب دکتر کارن ، کتاب راهنمای پزشکی رفتاری بالینی برای سگ‌ها و گربه‌ها، نمونه‌ای پس از نمونه تحقیقاتی را ارائه می‌کند که بررسی می‌کند چگونه فرزندخواندگی زودهنگام می‌تواند بر توانایی توله‌سگ برای یادگیری و عملکرد تأثیر منفی بگذارد.

معایب جدایی زودتر از موعد توله از مادر

در میان پرورش دهندگان و علاقه مندان به سگ سانان که اغلب با سگ ها ارتباط برقرار می کنند به خوبی ثابت شده است که توله ها وقتی قبل از سن 8 هفتگی از مادر و همزادان خود گرفته می شوند رفتارهای منفی از خود نشان می دهند. بسیاری از پرورش دهندگان حتی از انتقال توله ها به خانه جدید خود تا زمانی که به سن 10 یا 12 هفتگی برسند خودداری می کنند. این احساس توسط دامپزشکان و محققان در مطالعات بیشتر تکرار شده است.

در یکی از این مطالعات معتبر ، ارتباط بین ایجاد اضطراب اجتماعی و جدایی از مادر قبل از 60 روزگی را نشان داد (سارگیسون، 2014). دکتر کل در کتابش شاید تاثیرگذارترین مطالعه تا کنون در مورد این موضوع را در سایت‌های خود آورده است:

سگ‌های بالغی که از 30 تا 40 روز از بند و بستر خود جدا شده‌اند، نسبت به سگ‌های دیگر که به مدت 8 هفته با بسترهای خود نگهداری شده بودند ، پارس بیش از حد، ترس در پیاده‌روی، واکنش‌پذیری به صداها، مالکیت اسباب‌بازی، انفعال در غذا، رفتار جلب توجه و رفتار مخرب را تجربه کردند  (پیرانتونی و همکاران، 2011). این یکی از قوی‌ترین شواهد است که نشان می‌دهد سگ‌ها را نباید قبل از سن 8 هفتگی (2ماهگی) در خانه جدید پذیرفت.

علاوه بر موارد فوق، در بعضی ایالت های آمریکا ، فروش توله سگ قبل از 8 هفتگی برای پرورش دهندگان غیرقانونی است.

ایالاتی که فروش توله سگ را قبل از 8 هفتگی ممنوع می کند*
آریزونا
کالیفرنیا
کلرادو
کانکتیکات
ناحیه کلمبیا (حداقل 6 هفته سن)
فلوریدا
کانزاس
مریلند
ماساچوست
میشیگان
مینه سوتا
میسوری
نبراسکا
نوادا
نیویورک
اوهایو
پنسیلوانیا
کارولینای جنوبی
تگزاس
یوتا
ویرجینیا (حداقل 7 هفتگی)

منابع:

مشاوره آنلاین با دامپزشک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *