مراقبت از حیوانات خانگی

نحوه کاهش اضطراب جدایی در سگ و گربه

سگ پودل با اضطراب جدایی و منتظر بازگشت صاحبش

یکی از بهترین قسمت های داشتن یک حیوان خانگی، عشق بی قید و شرط آنها به شماست. مهم نیست که در طول روز چه اتفاقی می افتد، همیشه می توانید به حیوان خانگی خود اعتماد کنید. سگ یا گربه‌تان معمولاً وقتی به خانه می‌آیید، یک خوش آمدگویی عالی و پرهیجان برای شما خواهند داشت. آنها بدنبال کسب توجه شما و بازی با شما خواهند بود اما آیا زمان زیادی حیوان خانگی شما در خانه تنها میماند ؟

وقتی حیوانات خانگی به تنها بودن عادت نداشته باشند، اغلب به دلیل ارتباط مداوم با شما یا خانواده شما، احتمال بیشتری دارد که در زمان رفتن شما اضطراب جدایی را تجربه کنند.

سگ پودل با اضطراب جدایی و منتظر بازگشت صاحبش

شروع یک اتفاق جدید، مانند شروع مدرسه، اغلب می تواند باعث رفتار غیرعادی توسط حیوان خانگی شما خواهد شود. اگر همدم پشمالوی شما غیر اخلاقی رفتار می کند، مبلمان را خراب می کند، گریه می کند یا خانه را کثیف می کند، ممکن است اضطراب جدایی داشته باشد. خبر خوب این است که می توان آن را مدیریت کرد! برای کشف علائم، علل احتمالی و نحوه مقابله با این مشکل رایج در سگ ها و گربه ها به خواندن ادامه دهید.

اضطراب جدایی چیست؟

اضطراب جدایی زمانی اتفاق می‌افتد که سگ یا گربه شما بیش از حد به شما یا یکی از اعضای خانواده وابسته است و زمانی که شخصی در حال آماده شدن برای ترک خانه است یا زمانی که انسانش رفته است دچار استرس می‌شوند، رفتارهای غیرعادی از خود نشان می‌دهند یا «عمل می‌کنند». بسته به سگ یا گربه، می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود. اما در اینجا چند نشانه قاطع وجود دارد که سگ یا گربه شما ممکن است آن را تجربه کند.

گربه با اضطراب جدایی

علائم اضطراب جدایی سگ: 
– بی قراری
– لرزیدن
– ترشح بزاق
– امتناع از خوردن
– ساکت و گوشه گیر شدن
– ادرار و مدفوع در محل نامناسب
– پارس کردن و زوزه کشیدن
– جویدن، کندن و از بین بردن وسایل خانه
– فرار از جعبه، خودکار یا منطقه ای که در آن رها شده اند

علائم اضطراب جدایی گربه:
– میو کردن بیش از حد، گریه کردن، ناله کردن یا خود آراستگی
– تند غذا خوردن یا اصلا غذا نخوردن
– مدفوع و ادرار بیرون از ظرف خاک
– رفتار مخرب
– استفراغ غذا یا گلوله های مو
– تلاش برای فرار
– آب دهان (بیش از حد معمول)
– تنبلی

چه چیزی باعث اضطراب جدایی می شود؟

معمولا برای اولین بار تنها ماندن بیشترین اضطراب جدایی را متحمل خواهند شد به خصوص اگر از بچگی همواره اعضای خانواده در کنار او بوده‌اند و هم اکنون به علت مشغله های مختلف او را تنها میگذارید . بهتر است در صورتی که بخاطر کار خود مجبور به ترک او هستید ، از تولگی این موضوع را به یک عادت تبدیل کنید.
تغییر در روال یا سبک زندگی، به عنوان مثال، وقتی یکی از اعضای خانواده بعد از یک تابستان با هم بودن به دانشگاه یا مدرسه برمی گردد
تنها ماندن برای مدت طولانی زمانی که آنها به تعامل دائمی انسانی عادت دارند
حوادث آسیب زا در گذشته آنها، مانند داشتن یک صاحب قدیمی که آن را واگذار کرده است.

آیا می توان اضطراب جدایی را مدیریت کرد؟

به طور کلی، بله. پرداختن به آن برای برخی از حیوانات می تواند ساده باشد. به عنوان مثال، یک واکر سگ استخدام کنید تا سگ شما برای مدت طولانی در خانه تنها نباشد. در موارد دیگر، ممکن است برای کاهش اضطراب نیاز به آموزش، یک روال منظم، یک سبک زندگی جدید یا داروی طولانی مدت داشته باشد.

چگونه با اضطراب جدایی در سگ و گربه مقابله کنیم؟

آموزش
پرداختن به هر گونه مشکل رفتاری می تواند به مهار هرگونه احساس اضطراب در حیوانات خانگی کمک کند. اما نیاز به کمی زمان دارد. اگر آموزش سخت به نظر می رسد، گزینه های بعدی را مطالعه کنید.

پانسیون سگ‌ها، واکرهای سگ
آوردن آنها به پانسیون چند بار در هفته و استخدام یک سگ گردان یا پرستار می تواند به کاهش اضطراب آنها کمک کند زیرا در طول روز توجه آنها را جلب می کند.

برای حیوان خانگیتان عادی سازی کنید

اگر به یک روال جدید نزدیک می شود، مانند بازگشت اعضای خانواده به مدرسه و کار ، می توانید با عادی سازی ، به حیوان خانگی خود کمک کنید تا با آن سازگار شود. یک یا دو هفته قبل از بازگشت به مدرسه، می‌توانید برای دوره‌های کوتاهی از خانه خارج شوید، به تدریج زمان دوری‌تان را هر روز افزایش دهید تا زمانی که آنها با شروع مدرسه تنها می‌مانند. به عنوان مثال، روز اول یک ساعت، روز دوم دو ساعت و به همین ترتیب تا 8 ساعت استراحت کنید.

آموزش زمان تنهایی
همچنین می‌توانید به اعضای خانواده پشمالوی خود در زمانی که هنوز در خانه هستید، با فاصله گرفتن از آنها با یک دروازه، خودکار، جعبه یا اتاق، احساس راحتی بیشتری در تنهایی داشته باشند.

اسباب بازی ها
مطمئن شوید که وقتی شما دور هستید درگیر یا مشغول هستند. بازی‌های پازلی، تغذیه‌های آهسته، اسباب‌بازی‌های جویدنی، و کونگ‌ها اسباب‌بازی‌های غنی‌کننده‌ای هستند که می‌توانند به کاهش استرس آن‌ها کمک کنند و در زمانی که نیستید آن‌ها را سرگرم کنند.

خرید اسباب بازی سگ و گربه

لباس هایی که بوی شما را می دهد
وقتی از نظر فیزیکی آنجا نیستید، عطر شما همچنان باقی خواهد ماند. گذاشتن لباس، پتو یا حوله‌ای که استفاده کرده‌اید به آرامش آن‌ها کمک می‌کند.

یک روال جدید ایجاد کنید
اگر حیوان خانگی شما مجبور است زمانی که محل اقامت در طول روز خالی است، خود را با یک روال جدید وفق دهد، قبل و بعد از مدرسه یا محل کار، زمان با کیفیتی را با هم برنامه ریزی کنید.

به کاهش احساسات حیوان خانگی شما در مورد ترک شما کمک می کند زیرا آنها هنوز هم در زمان دیگری مورد توجه قرار می گیرند. سعی کنید قبل و بعد از مدرسه زمان بازی و پیاده روی را برای بچه ها برنامه ریزی کنید.

ورزش
یک حیوان خسته با فعالیت بدنی کافی احتمال بیشتری دارد که در زمانی که شما نباشید آرام بگیرد.

با آرامش بیا و برو
هیجان بیش از حد باعث استرس برای حیوان خانگی شما می شود. صداهای بلند و زمان زیاد برای گفتن سلام و خداحافظی می تواند آنها را تحریک کند. اگر سگ شما پارس میکند و می لرزد ، ممکن است خیلی هیجان زده باشد. در همین حال، گربه شما ممکن است تکان بخورد، گوش های خود را صاف کند، گاز بگیرد یا غرغر کند. یک سلام و خداحافظی باعث می شود آنها فکر کنند که ورود و خروج شما رویدادهای بزرگ و مهمی است که می تواند باعث ایجاد عادت بیش از حد هیجان زده شدن در هنگام خروج شخصی یا بازگشت به خانه شود. هنگامی که آنها بیش از حد تحریک می شوند، مدت بیشتری طول می کشد تا آرام شوند، که می تواند به صورت رفتار مخرب، صدا زدن، کثیف شدن خانه و سایر علائم اضطراب جدایی ظاهر شود.

داروی اضطراب جدایی گربه یا سگ
اگر به نظر می رسد هیچ چیز برای حیوان خانگی شما مفید نیست، با دامپزشک خود در مورد آزمایش یک داروی ضد اضطراب یا مکمل طبیعی صحبت کنید که می تواند در صورت تنها ماندن آنها را آرام کند.

مشاوره آنلاین با دامپزشک

درست مانند دادن غذا و در آغوش گرفتن، آموزش، ایجاد روال‌های منظم و کمک به آنها برای سازگاری با شیوه‌های زندگی جدید، راهی برای نشان دادن عشق خود به حیوان خانگیتان است زیرا به آنها اجازه می‌دهید فقط یک سگ یا گربه بدون اضطراب باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *