داروهای دامپزشکی

قرص آپوکوئل برای سگ (ضد آلرژی سگ)

قرص ضدحساسیت اپوکوئل

بررسی کامل اپوکوئل برای سگ‌ها

Oclacitinib که معمولاً با نام تجاری Apoquel® شناخته می شود، متعلق به کلاس داروهایی به نام مهارکننده های Janus Kinase (JAK) است. این دارو در کنترل خارش (حساسیت) مرتبط با آلرژی در سگ موثر است.

اگر سوالی در رابطه با نحوه مصرف این دارو توسط سگ خود دارید یا عوارض جانبی را مشاهده کردید میتوانید از طریق مشاوره فوری با دامپزشکان آنلاین دکترپت در ارتباط باشید.

اوکلاسیتینیب چگونه سیتوکین هایی را که باعث التهاب و خارش می شوند مهار می کند؟

آیا اپوکوئل کورتون محسوب میشود ؟ آپوکوئل یک کورتیکواستروئید یا آنتی هیستامین در نظر گرفته نمی شود، اما اثراتی مشابه دارد. بزرگترین مشکل این دارو در دسترس نبودن است که به همین دلیل قیمت بالایی دارد.  در حال حاضر بسیاری از کلینیک های دامپزشکی دارای منابع بسیار محدودی هستند. این دارو خارش سگ ها را کنترل می کند و نشان داده شده است که جایگزین دارویی عالی برای داروهای آنتی هیستامین و استروئیدها مانند پردنیزولون، دگزامتازون، دپومدرول و تریامسینولون است. Oclacitinib در کنترل خارش بدون عوارض جانبی بسیار موثر بوده است. Oclacitinib یک داروی تجویزی است و فقط از دامپزشک یا با تجویز دامپزشک قابل تهیه است. Oclacitinib به طور خاص توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده در سگ ها تایید و برچسب گذاری شده است.

نام های تجاری و نام های دیگر Apoqoeul

این دارو فقط برای استفاده در سگ ها ثبت شده است. فرمولاسیون دامپزشکی: Apoquel®.

دوز مصرفی آپوکوئل در سگ

کاربرد Apoquel در سگ

Oclacitinib در درمان آلرژی هایی مانند آتوپی (درماتیت آلرژیک در سگ ها) و آن دسته از آلرژی های ناشی از کک، غذا یا سایر مواد تماسی استفاده شده است.

اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی

اگر نگران مصرف دوز سمی دارو توسط حیوان خانگی خود هستید و هر یک از عوارض جانبی زیر را مشاهده کردید،

در حالی که به طور کلی در صورت تجویز توسط دامپزشک بی خطر و موثر است، اما ممکن است در برخی از سگ ها عوارض جانبی ایجاد کند. Oclacitinib نباید در سگ هایی با حساسیت مفرط شناخته شده یا آلرژی به دارو استفاده شود. نشان داده شده است که اکلاسیتینیب اگر همراه با آنتی بیوتیک ها، واکسن ها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و/یا ایمونوتراپی آلرژن تجویز شود، بی خطر است. از مصرف Apoquel در سگ های کمتر از 12 ماه یا در سگ هایی که عفونت های جدی دارند باید اجتناب شود. برخی از سگ ها ممکن است حساسیت بیشتری به عفونت از جمله دمودیکوز و تشدید شرایط نئوپلاستیک داشته باشند. Oclacitinib برای استفاده در سگ های پرورشی، سگ های باردار یا شیرده تایید نشده است. این دارو در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، بیماری کبد یا بیماری کلیوی باید با احتیاط مصرف شود. Oclacitinib ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشد. برای تعیین اینکه آیا سایر داروهایی که حیوان خانگی شما دریافت می کند ممکن است با Oclacitinib تداخل داشته باشند، با دامپزشک خود مشورت کنید یا از طریق مشاوره فوری با دامپزشکان آنلاین دکترپت در ارتباط باشید. عوارض جانبی Oclacitinib شامل اسهال، استفراغ، بی اشتهایی و/یا بی حالی است. خطر عفونت در سگ های تحت درمان با Oclacitinib افزایش می یابد.

اشکال دارویی موجود آپوکوئل در دامپزشکی

Oclacitinib در فرمول خوراکی قرص های 3.6 میلی گرم، 5.4 میلی گرم و 16 میلی گرم موجود است. هر قرص قوت در مقادیر 20 و 100 بطری بسته بندی می شود. هر قرص با S، M و L مربوط به اندازه های کوچک (3.6 میلی گرم)، متوسط (5.4 میلی گرم) و بزرگ (16 میلی گرم) نمره گذاری و علامت گذاری می شود.

نحوه عرضه قرص آپوکوئل

 

اطلاعات دوز اپوکوئل برای سگ

نوع حیوان دوز دارو راه مصرف فاصله زمانی تجویز دوره مصرف
سگ 0.4-0.6 mg/kg P.O Q.24h طبق نظر دامپزشک بصورت دوز کم شونده
گربه

دارو هرگز نباید بدون مشورت با دامپزشک خود تجویز شود. در سگ ها برای اثر ضد خارش، 0.4 تا 0.6 mg/kg خوراکی دو بار در روز به مدت حداکثر 14 روز سپس یک بار در روز تجویز می شود. آپوکوئل را می توان با یا بدون غذا تجویز کرد.

Oclacitinib را می توان در دمای اتاق نگهداری کرد. پس از دست زدن به Apoquel دست ها را بشویید. دور از دسترس اطفال نگه دارید. مدت زمان مصرف بستگی به شرایط تحت درمان، پاسخ به دارو و بروز هرگونه عوارض جانبی دارد. مطمئن شوید که نسخه را تکمیل می کنید مگر اینکه به طور خاص توسط دامپزشک شما دستور دیگری داده باشد. حتی اگر به نظر می رسد حیوان خانگی شما احساس بهتری دارد، کل برنامه درمانی باید تکمیل شود تا از عود بیماری جلوگیری شود. امیدوارم این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد Oclacitinib (همچنین به عنوان Apoquel) برای استفاده در سگ ها به شما بدهد.

mg-two

دو بار در روز (BID) تا 14 روز

پس از آن برای نگهداری، درمان را یک بار در روز (SID) ادامه دهید

قرص ضدحساسیت بدون کورتون برای سگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *