مراقبت از حیوانات خانگی

آموزش روش کوتاهی ناخن در سگ

آموزش صحیح کوتاهی ناخن سگ + فیلم آموزشی

آیا ناخن‌های سگ شما هنگام راه رفتن دائماً روی کف‌های چوبی شما می‌کوبند؟ کوتاه کردن ناخن های سگها علاوه بر رعایت بهداشت ، باعث راحتی سگ شما هنگام راه رفتن میشود و مهمتر از آن از آسیب های احتمالی مانند کنده شدن ناخن و شکستن آن جلوگیری میکند ، پس باید به آن اهمیت بدهید.

کوتاه کردن منظم ناخن برای سلامت کلی سگ شما مفید است و باید بخشی از روال نظافت حیوان خانگیتان باشد. در ادامه توضیح میدهیم هر چند وقت یکبار باید ناخن های سگ خود را کوتاه کنید و همچنین نکاتی برای کوتاه نگه داشتن ناخن های سگ برای مدت طولانی تری آموزش میدهیم و بصورت مرحله به مرحله نحوه کوتاهی ناخن سگ را اموزش میدهیم.

چرا کوتاه کردن ناخن های سگ شما مهم است؟

کوتاه کردن ناخن سگ شما چیزی بیش از یک انتخاب زیبایی میباشد و برای سلامتی و رفاه آنها بسیار مهم است. اگر ناخن‌های آن‌ها بیش از حد بلند شود، می‌تواند منجر به سخت راه رفتن ، درد در مفاصل انگشتان پا، آرتروز و حتی آسیب عصبی شود.

ناخنهای سگ شما بدون تراشیده شدن به شکل منحنی در می آیند. در نهایت، این منحنی در پوست ناحیه پد فرو می‌رود و راه رفتن را برای آن‌ها ناراحت‌کننده و حتی دردناک می‌کند. برای کاهش درد، سگ شما وزن خود را روی پنجه های پشتی خود می برد که منجر به درد مفاصل، درد عضلانی و آرتریت می شود.

محل صحیح گرفتن ناخن سگ

سگ‌ها همچنین از نظر تکاملی طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که تماس ناخن‌های پا با زمین را با قرار گرفتن بر روی تپه مرتبط کنند. به همین دلیل، آنها وضعیت بدن خود را برای قرار دادن یک تپه تغییر می دهند، حتی اگر هیچ تپه ای وجود نداشته باشد. این حالت خمیده منجر به استفاده بیش از حد از مفاصل می شود.

همچنین ناخن های بلند سگ شما را در معرض خطر آسیب قرار می دهد اگر در پارچه مبلمان یا فرش گیر کند. سگ شما نه تنها می تواند به پنجه های خود آسیب برساند، بلکه می تواند به مینای خارجی ناخن آسیب برساند و منجر به عفونت احتمالی شود.

هر چند وقت یک بار باید ناخن های سگ خود را کوتاه کنید؟

اینکه هر چند وقت یکبار باید ناخن های سگ خود را ببندید به سرعت رشد ناخن های او بستگی دارد. این موضوع می تواند تحت تأثیر عوامل زیادی مانند میزان فعالیت سگ شما، آنچه که می خورد و وضعیت سلامت فعلی او بستگی دارد.

ناخن های سگ شما باید هر چند وقت یکبار کوتاه شود تا از تماس آنها با زمین در هنگام ایستادن جلوگیری شود. به طور متوسط، این بدان معنی است که آنها را هر سه تا چهار هفته یکبار کوتاه کنید .

آموزش صحیح کوتاهی ناخن سگ

آموزش ویدئویی کوتاهی ناخن سگ

 

7 نکته برای کوتاه کردن ناخن های سگتان

در اینجا هفت نکته مهم برای از بین بردن استرس ناشی از کوتاه کردن ناخن سگ آورده شده است:

1. روی بتن قدم بزنید
سطحی که سگ شما بیشتر اوقات روی آن راه می‌رود می‌تواند روی سرعت رشد ناخن‌هایش تأثیر بگذارد. اگر سگ شما سگی است که بیشتر وقت خود را به چرت زدن روی کاناپه می گذراند، ناخن هایش سریعتر از سگی که مرتب روی سطوح ناهموار مانند بتن یا آسفالت قدم می زند رشد می کند.

هر چه سگ شما روی آن سخت‌تر قدم بزند، به‌طور طبیعی ناخن‌هایش را بیشتر خرد می‌کند. خاک مؤثرتر از چمن خواهد بود، اما بتن مؤثرترین خواهد بود.

2. سگ خود را با ورزش فعال نگه دارید
در حالی که پیاده روی برای پایین کشیدن ناخن های سگ شما به طور طبیعی مفید است، راه های دیگری نیز برای فعال نگه داشتن او و اطمینان از کوتاه ماندن ناخن هایش وجود دارد. اگر سگ شما دوره‌های چابکی یا سایر ورزش‌های سگ را دوست دارد، نیروی و حرکت مکرر ناخن‌های او روی سطح به خرد کردن آن‌ها کمک می‌کند.

3. سگ خود را زودتر با قیچی ناخن شروع کنید
هر چه جوانتر شروع به کوتاه کردن ناخن های سگ خود کنید، بهتر است. به عنوان یک توله سگ، سگ شما نسبت به تجربیات جدید بازتر خواهد بود و شما این فرصت را دارید که تداعی های مثبتی ایجاد کنید که آنها را تا بزرگسالی ادامه دهد.

پنجه های سگ خود را اغلب در جوانی لمس کنید و بعد از آن با یک هدیه به او پاداش دهید، حتی اگر ناخن های او را کوتاه نکنید. این به سگ شما کمک می‌کند تا با لمس پنجه‌هایش راحت باشد که نه تنها کوتاه کردن ناخن‌های او را آسان‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند قرار ملاقات با دامپزشک آینده را نیز آسان‌تر کند.

4. هنگام کوتاه کردن ناخن های سگ خود ، او را سرگرم کنید
برای بیشتر سگ‌ها، کوتاه کردن ناخن یک تجربه استرس‌زا است – یا حداقل چیزی که ترجیح می‌دهند از آن اجتناب کنند.

برای مبارزه با این موضوع، به یک جلسه کوتاه کردن ناخن که با غذاهای فراوان تهیه شده است، بیایید. برای رفتار آرام سگ خود به طور مکرر به او پاداش دهید و او را تحسین کنید. هرچه بتوانید این تجربه را مثبت تر کنید، دفعه بعد راحت تر خواهد بود.

خوراکی‌ها همچنین راهی عالی برای پرت کردن حواس و مشغول نگه داشتن سگ شما در حالی که ناخن‌های او را می‌گیرید هستند. یک اسباب‌بازی غذای پر شده را امتحان کنید .

5. پودر Styptic یا قلم نقره را در دسترس داشته باشید

قسمت پشتی ناخن ها ، که قسمت صورتی رنگ میباشد  حاوی اعصاب و رگ های خونی است. در صورتی که به این ناحیه آسیب بزنید شروع به خونریزی خواهد کرد.

اما نیازی به وحشت نیست. نگه داشتن پودر استیپتیک روی ناخن سگتان فقط برای چند ثانیه می تواند خونریزی را به سرعت متوقف کند.

آموزش کوتاهی ناخن سگ

 

چه موقعی به دامپزشک مراجعه کنیم ؟

اگر کوتاه کردن ناخن های سگتان برای شما و سگتان استرس زا میباشد و امکان آسیب زدن به ناخن سگ وجود دارد ، بهتر است از دامپزشک کمک بگیرید و بهترین گزینه باشد.

کوتاه کردن ناخن های سگتان ممکن است استرس زا به نظر برسد، اما لازم نیست اینطور باشد. با درک بهتر از اینکه هر چند وقت یکبار باید ناخن های سگ خود را کوتاه کنید، و همچنین ابزارها و خوراکی های مناسب در دسترس، می توانید آن را به یک تجربه مثبت هم برای خود و هم برای سگتان تبدیل کنید.

مشاوره آنلاین با دامپزشک

سگ در حال کوتاهی ناخن توسط دامپزشک

درست مانند دادن غذا و در آغوش گرفتن، آموزش، ایجاد روال‌های منظم و کمک به آنها برای سازگاری با شیوه‌های زندگی جدید، راهی برای نشان دادن عشق خود به حیوان خانگیتان است زیرا به آنها اجازه می‌دهید فقط یک سگ یا گربه بدون اضطراب باشند!

1 دیدگاه در “آموزش روش کوتاهی ناخن در سگ

  1. سارا گفت:

    اموزش کاملی بود تونستم بالاخره با کمک همسرم ناخن لئو رو با اموزشتون بگیرم ، ممنون از تیم دکترپت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *