مراقبت از حیوانات خانگی

راهنما خرید سگ از مراکز پرورش دهنده + هرآنچه باید قبل از خرید بدانید

راهنما خرید توله سگ بصورت کامل

در حالی که خرید از مراکز پرورش دهنده سگ می تواند گزینه مناسبی باشد، ضروری است که قبل از رفتن به این مسیر تحقیق کنید. شما باید مطمئن شوید که فروشگاه حیوانات خانگی در مورد سگ هایی که می فروشند اخلاقی و تا حد امکان شفاف عمل میکنند.

در این پست، در مورد فروشگاه‌های حیوانات خانگی و نحوه پیدا کردن فروشگاه‌هایی که یک حیوان سالم و ایمن برای خانواده شما فراهم کند، بیشتر توضیح خواهیم داد. در پایان، ایده بهتری خواهید داشت که آیا خرید سگ از یک فروشگاه حیوانات خانگی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر.

مراکز پرورش دهنده حیوانات خانگی چیست؟

مراکز حیوانات خانگی مؤسسه ای است که رفاه و سلامت حیوانات خود را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهد. این فروشگاه‌ها از حداقل الزامات قانونی فراتر می‌روند و نشان‌دهنده احترام به زندگی آنهاست.

آنها به جای اینکه صرفاً حیوانات خانگی را برای کسب سود تجارت کنند، نقش یک تسهیل کننده دلسوز را بر عهده می گیرند و مطمئن می شوند که هر حیوان خانگی خانه ای دوست داشتنی متناسب با شخصیت و نیازهای خود پیدا می کند.

فروشگاه های حیوانات خانگی باید در گزینشی عمل کنند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که حیواناتشان از مکان هایی می آیند که از آنها به خوبی مراقبت شده است و نیازهای جسمی و روانی آنها به طور رضایت بخشی برآورده شده است.

خرید سگ بالغ

یک مرکز پرورش دهنده حیوانات خانگی همچنین به خریداران مشاوره و پشتیبانی می دهد تا مطمئن شود که حیوانات خانگی ایمن و به خوبی از آنها مراقبت می شود. این می تواند شامل مربی تربیت سگ و ارائه مشاوره در مورد تغذیه، نظافت و آموزش باشد.

در این زمینه ها حتما باید به این نکته توجه کنید که بهترین مشاوره در این زمینه‌ها ، یک دامپزشک متخصص و مجرب میباشد تا بتواند شما را در تمامی مراحل راهنمایی کند . همچنین میتوانید بصورت آنلاین با دامپزشکان دکترپت 24 در ارتباط باشید.

 

مزایا و معایب خرید از مرکز پرورش حیوانات خانگی

مانند هر تصمیم مهم دیگری، هنگام انتخاب خرید یک توله سگ از یک مرکز حیوانات خانگی ، هم مزایا و هم معایب احتمالی وجود دارد. در اینجا یک تفکیک مفید از چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید:

مزایا خرید توله سگ از مراکز پرورش دهنده:

شفافیت: مرکز پرورش حیوانات خانگی اغلب در مورد اینکه توله‌هایشان از کجا آمده‌اند و تاریخچه سلامتی آنها بسیار شفاف هستند. این اطلاعات می تواند برای والدین حیوان خانگی جدید بسیار ارزشمند باشد. شما در صورت خرید نژادهای خاص مانند ژرمن شپرد ، کن کورسو ، مالینویز ، گلدن رتریور و … بهتر است شجره نامه حیوان مورد انتخاب خود بدانید تا مطمئن شوید از لحاظ ژنتیکی ، نژاد خالصی هستند و از لحاظ مشکلات مادرزادی و ژنتیکی در سلامت کامل هستند.
تضمین سلامت: بسیاری از فروشگاه‌های حیوانات خانگی ضمانت‌های سلامتی برای حیوانات خانگی خود ارائه می‌دهند و این اطمینان را می‌دهند که شما در مواجهه با مشکلات احتمالی سلامتی تنها نیستید.

موضوعی که شما باید حتما در نظر بگیرید ، فرصتی از خریدار اخذ کنید(معمولا 24 ساعت) تا بتوانید توله سگ را نزد دامپزشک معتمد خود برده و ضمن معاینه و چکاپ کامل ، از سلامت آن مطمئن شوید . در صورتی که به دلیل مریضی و مشکلات مادرزادی قصد بازگرداندن حیوان به مرکز پرورش دهنده داشته باشید بتوانید بدون مشکل اینکار را انجام دهید.
انتخاب گسترده: فروشگاه های حیوانات خانگی ممکن است انتخاب گسترده تری از نژادها را در مقایسه با سایر منابع ارائه دهند که اگر به دنبال نوع خاصی از سگ هستید می تواند مهم باشد.

معایب خرید:

هزینه بالقوه بالاتر خرید از یک فروشگاه حیوانات خانگی ممکن است گران‌تر از گزینه‌های دیگر، مانند پذیرش از یک پناهگاه یا شخص باشد.
سگ های بالغ کمتر اگر به دنبال پذیرش یک سگ بالغ به جای توله سگ هستید، ممکن است انتخاب در فروشگاه حیوانات خانگی محدودتر باشد.
عدم قطعیت در مورد تاریخچه ژنتیکی : ممکن است اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه ژنتیکی توله سگ یا سلامت والدینش نداشته باشند.
تاکید کمتری بر فرزندخواندگی خرید از یک فروشگاه حیوانات خانگی، حتی یک فروشگاه اخلاقی، در مقایسه با پذیرش از یک پناهگاه یا نجات، ممکن است کمتر به حل مشکل افزایش جمعیت حیوانات خانگی کمک کند.

سوالاتی که باید هنگام خرید سگ از فروشگاه حیوانات خانگی بپرسید

برای اطمینان از اینکه هنگام خرید از فروشگاه حیوانات خانگی تصمیم درستی می گیرید، مهم است که سؤالات درست بپرسید. در اینجا چند مورد مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. فروشگاه حیوانات خانگی ، سگ های خود را از کجا تامین می کند؟ فروشگاه های معتبر با کمال میل اطلاعات تامین کنندگان خود را به اشتراک خواهند گذاشت.
  2. سگ چه مراقبت های بهداشتی دریافت کرده است؟ یک تاریخچه پزشکی کامل از سگ باید در دسترس باشد. این شامل سوابق واکسیناسیون و هر گونه شرایط بهداشتی گذشته یا موجود است.
  3. سیاست فروشگاه در مورد بازگشت یا تضمین سلامت چیست؟ یک فروشگاه اخلاقی سیاست منصفانه ای برای رسیدگی به شرایط پیش بینی نشده پس از خرید دارد.

 

اصل راهنما در تمام این گزینه ها یکسان است: منبع شما باید استانداردهای سختگیرانه رفاه حیوانات را رعایت کند. دقت لازم را انجام دهید و از پرسیدن سوال ابایی نداشته باشید. پس از همه، هدف این است که اطمینان حاصل کنید که از سیستمی پشتیبانی می کنید که به همراهان سگ احترام میگذارد.

آیا خرید از فروشگاه حیوانات خانگی برای شما مناسب است؟
هنگام تصمیم گیری بین یک فروشگاه حیوانات خانگی یا منبع دیگری، انتخاب شما در نهایت به شرایط منحصر به فرد و باورهای شخصی شما بستگی دارد. اگر برای شفافیت در مورد منشاء حیوان خانگی خود و مراقبت از اوایل زندگی ارزش قائل هستید، خرید از یک فروشگاه حیوانات خانگی  می تواند مسیر ایده آلی برای شما باشد.

به یاد داشته باشید، این تنها انتخاب اخلاقی شما نیست. پذیرش از یک پناهگاه یا خرید از یک پرورش دهنده معتبر نیز می تواند انتخاب های ستودنی باشد. تعهد شما به تصمیم گیری اخلاقی، صرف نظر از مسیری که انتخاب می کنید، به آینده ای بهتر برای همه حیوانات کمک می کند – و این خود یک دستاورد است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *